© 2023 | Paradise Village | Zainwestuj w domki kempingowe we Włoszech i Chorwacji
O nas
Kontakt
PARADISE VILLAGE SPÓŁKA AKCYJNA
AL. JANA PAWŁA II 27
00-867 WARSZAWA
BIURO ZARZĄDU
IMPERIAL BUSINESS CENTER
30-363 KRAKÓW
ul. WADOWICKA 7
+48 507 692 851
+48 506 462 529
Klient 2 razy w roku wystawia spółce zależnej od Paradise Village S.A. fakturę VAT lub rachunek na podstawie których wypłacany jest czynsz dzierżawny, zgodnie z paragrafem 5 umowy dzierżawy.
22. Czy klient wydzierżawiając dom mobilny wskazuje numer rachunku bankowego na który wypłacany jest czynsz?
Czynsz roczny wypłacany jest z dołu, w dwóch równych ratach, zgodnie z paragrafem 5 umowy dzierżawy – do końca czerwca i do końca grudnia każdego roku obowiązywania umowy.
21. Jak i kiedy wypłacany jest czynsz?
CZYNSZ DZIERŻAWNY
Tak, nie ma ograniczeń w tym zakresie.
20. Czy można przekazać prawo do pobytu właścicielskiego rodzinie lub przyjaciołom?
Od 3 sezonu właścicielskiego jest taka możliwość, po indywidualnym uzgodnieniu ze spółką.
Koszt sprzątania to ok. 50 EUR za pobyt. Dodatkowym kosztem pobytu właścicielskiego jest opłata ryczałtowa, która wynosi od 12,5 EUR do 50 EUR w zależności od długości pobytu (opłaty licznikowe).
18. Ile wynoszą w przybliżeniu koszty sprzątania w przypadku pobytu właścicielskiego?
17. Kiedy można skorzystać z pobytu właścicielskiego?
POBYT WŁAŚCICIELSKI
16. Czy i jak gwarantowany jest zysk w wysokości do 18 800 zł rocznie?
ZABEZPIECZENIE PRAWNE
14. Czy istnieje możliwość zmiany miejsca posadowienia domu mobilnego w trakcie trwania umowy dzierżawy i kto ponosi koszt takiego przeniesienia?
Tak, na etapie zakupu domu w dostępnych lokalizacjach oferowanych przez spółkę Paradise Village S.A.
13. Czy kupujący ma wpływ na umiejscowienie domu mobilnego na kempingu?
12. Czy możemy naliczać klientowi odsetki już po zawarciu umowy kupna domu?
11. Jakie są możliwości odsprzedaży wakacyjnego domu mobilnego przez właściciela?
Jest taka możliwość. Warunki takiego rozwiązania ustalane są indywidualnie.
Istnieje możliwość płatności za zakup wakacyjnego domu mobilnego w równowartości kwoty zakupu wyrażonej w EUR, natomiast czynsz i odkup rozliczany jest w PLN.
9. Czy istnieje możliwość rozliczenia w EUR?
UMOWY
8. Czy kupujący jest zobowiązany do osobistego odbioru technicznego na miejscu?
Gwarancja na dom udzielana jest przez producenta domu mobilnego, na okres 2 lat.
7. Kto udziela gwarancji na dom mobilny i na jaki okres jest ona udzielana?
W celu zapewnienia ciągłości działania domu i udostępniania go turystom, naprawy dokonywane są przez spółkę Paradise Village S.A. Nasza spółka pokrywa również koszty napraw niezbędnych do utrzymania domu w ciągłej eksploatacji.
6. Kto pokrywa koszty napraw domu?
Właściciel jest zobowiązany do pokrycia kosztów ubezpieczenia domu przez cały czas obowiązywania umowy. Spółka Paradise Village S.A. wybiera ofertę ubezpieczenia dostępną na rynku włoskim lub chorwackim biorąc pod uwagę ochronę interesów właściciela i każdorazowo poinformuje go o zawarciu lub przedłużeniu takiej umowy ubezpieczenia. Koszty ubezpieczenia nie przekraczają kwoty 150 EUR rocznie.
5. Kto odpowiada za ubezpieczenie domu mobilnego na czas trwania umowy?
Istnieje możliwość oględzin/kontroli domu mobilnego, jednak po uprzednim powiadomieniu pisemnym spółki Paradise Village S.A. w terminie nie krótszym niż 30 dni przed planowaną wizytą oraz przy akceptacji terminu ze strony spółki Paradise Village S.A. Szczegółowe zasady kontroli opisane są w Umowie Dzierżawy.
4. Jak klient może dokonać oględzin/kontroli swojej własności na kempingu?
Nie ma takiej możliwości.
3. Czy jest możliwość, aby wakacyjny dom mobilny premium stał na innym kempingu niż wskazany w umowie?
WŁASNOŚĆ WAKACYJNEGO DOMU MOBILNEGO PREMIUM
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Spółka Paradise Village S.A. może zapewnić obsługę biura rachunkowego, które w imieniu nabywcy zadba o dopełnienie wszelkich formalności prawno-podatkowych.
2. Jak przebiegają rozliczenia podatkowe zakupu dla osoby fizycznej i prowadzącej działalność gospodarczą?
Inwestor ma możliwość odzyskać włoski/chorwacki podatek VAT uwzględniony w cenie zakupu domu mobilnego (art. 7 Dyrektywy Rady 2008/9/UE 2). Inwestor ma prawo odzyskać zwrot całej kwoty VAT z włoskiego/chorwackiego Urzędu Skarbowego. W tym celu powinien podjąć następujące kroki:
a) Złożyć zgłoszenie rejestrowe VAT-R do polskiego Urzędu Skarbowego, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania oraz informację dla Urzędu Skarbowego o tym, że będzie wydzierżawiał mobilny dom spółce z siedzibą we Włoszech/Chorwacji. Złożenie tego zgłoszenia oraz informacji jest niezbędne do uzyskania numeru identyfikacji w Polsce dla potrzeb VAT. Uzyskanie tego numeru nie oznacza, że Inwestor będzie musiał rozliczać podatek VAT do Urzędu Skarbowego. Otrzymanie z Urzędu Skarbowego numeru identyfikacji dla potrzeb VAT jest warunkiem niezbędnym do tego, aby móc ubiegać się o zwrot VAT z Chorwacji (art. 89 ust. 1i Ustawy o podatku od towarów i usług). (Po zarejestrowaniu się dla potrzeb VAT Inwestor będzie jednak musiał składać miesięczne deklaracje VAT do Urzędu Skarbowego, w których nie będzie wykazana żadna sprzedaż opodatkowana),
b) Następnie wypełnić i złożyć za pomocą portalu internetowego wniosek VAT- REF dotyczący zwrotu VAT z Włoch/Chorwacji. Broszura dotycząca wypełnienia wniosku VAT-REF znajduje się na stronie Urzędu Skarbowego. Można go pobrać >tutaj<,
c) Inwestor powinien załączyć do wniosku skany wszystkich faktur otrzymanych od sprzedawcy, dotyczących zarówno wpłaconych przez Inwestora zaliczek (o ile takie występowały) oraz uiszczenia zapłaty końcowej. Inwestor ma możliwość złożyć wniosek o zwrot VAT z Włoch/Chorwacji do 30 września następnego roku po otrzymaniu faktury.
Na przykład:
Inwestor kupuje wakacyjny dom mobilny w maju 2022 r. Inwestor ma możliwość złożyć wniosek VAT-REF za ten rok do 30 września 2023 r. Nie ma ograniczenia czasowego odnośnie tego, kiedy najwcześniej możliwe jest złożenie wniosku (może to nastąpić od razu po otrzymaniu faktury od sprzedawcy). Niezależnie jednak od tego kiedy następuje złożenie wniosku VAT-REF, Inwestor musi na moment złożenia wniosku posiadać numer identyfikacji dla potrzeb VAT w Polsce. W całej procedurze pomaga spółka Paradise Village S.A. Urząd Skarbowy w Chorwacji powinien zwrócić VAT w terminie 4 miesięcy od złożenia wniosku [nie dłużej niż 8 miesięcy]. Zwrot VAT następuje przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku (po potrąceniu kosztu przelewu międzynarodowego) Zakup domku mobilnego nie podlega natomiast VAT w Polsce.
1. Na jakiej podstawie odzyskiwany jest VAT przez inwestora przy zakupie wakacyjnego domu mobilnego premium we Włoszech/Chorwacji? Jaka jest procedura i jak długo to trwa?
KSIĘGOWOŚĆ