KSIĘGOWOŚĆ
1. Na jakiej podstawie odzyskiwany jest VAT przez inwestora przy zakupie wakacyjnego domu mobilnego premium we Włoszech? Jaka jest procedura i jak długo to trwa?
Inwestor ma możliwość odzyskać włoski podatek VAT uwzględniony w cenie zakupu domu mobilnego (art. 7 Dyrektywy Rady 2008/9/UE 2). Inwestor ma prawo odzyskać zwrot całej kwoty VAT z włoskiego Urzędu Skarbowego. W tym celu powinien podjąć następujące kroki:
Zwrot VAT odbywa się za pośrednictwem polskiego urzędu skarbowego. Nasza księgowość sporządza oraz składa ( na podst. pełnomocnictwa udzielonego przez Klienta) deklaracje VAT REF. Do jej uzupełnienia oprócz danych wskazanych w umowie potrzebny jest nr rachunku na który ma zostać zwrócony VAT oraz właściwy do miejsca zamieszkania urząd skarbowy. Procedura trwa ok 3 tygodni od złożenia deklaracji.
2. Jak przebiegają rozliczenia podatkowe zakupu dla osoby fizycznej i prowadzącej działalność gospodarczą?
Spółka Paradise Village S.A. może zapewnić obsługę biura rachunkowego, które w imieniu nabywcy zadba o dopełnienie wszelkich formalności prawno-podatkowych.
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
WŁASNOŚĆ WAKACYJNEGO DOMU MOBILNEGO PREMIUM
3. Czy jest możliwość, aby wakacyjny dom mobilny premium stał na innym kempingu niż wskazany w umowie?
Nie ma takiej możliwości.
4. Jak klient może dokonać oględzin/kontroli swojej własności na kempingu?
Istnieje możliwość oględzin/kontroli domu mobilnego, jednak po uprzednim powiadomieniu pisemnym spółki Paradise Village S.A. w terminie nie krótszym niż 30 dni przed planowaną wizytą oraz przy akceptacji terminu ze strony spółki Paradise Village S.A. Szczegółowe zasady kontroli opisane są w Umowie Dzierżawy.
5. Kto odpowiada za ubezpieczenie domu mobilnego na czas trwania umowy?
Właściciel jest zobowiązany do pokrycia kosztów ubezpieczenia domu przez cały czas obowiązywania umowy. Spółka Paradise Village S.A. wybiera ofertę ubezpieczenia dostępną na rynku włoskim lub chorwackim biorąc pod uwagę ochronę interesów właściciela i każdorazowo poinformuje go o zawarciu lub przedłużeniu takiej umowy ubezpieczenia. Koszty ubezpieczenia nie przekraczają kwoty 150 EUR rocznie.
6. Kto pokrywa koszty napraw domu?
W celu zapewnienia ciągłości działania domu i udostępniania go turystom, naprawy dokonywane są przez spółkę Paradise Village S.A. Nasza spółka pokrywa również koszty napraw niezbędnych do utrzymania domu w ciągłej eksploatacji.
7. Kto udziela gwarancji na dom mobilny i na jaki okres jest ona udzielana?
Gwarancja na dom udzielana jest przez producenta domu mobilnego, na okres 2 lat.
8. Czy kupujący jest zobowiązany do osobistego odbioru technicznego na miejscu?
Nie, może wyznaczyć w tym celu swojego pełnomocnika, którym może być również pracownik spółki Paradise Village S.A. na podstawie udzielonego pełnomocnictwa
UMOWY
9. Czy istnieje możliwość rozliczenia w EUR?
Istnieje możliwość płatności za zakup wakacyjnego domu mobilnego w równowartości kwoty zakupu wyrażonej w EUR, natomiast czynsz i odkup rozliczany jest w PLN.
Jest taka możliwość. Warunki takiego rozwiązania ustalane są indywidualnie.
11. Jakie są możliwości odsprzedaży wakacyjnego domu mobilnego przez właściciela?
12. Czy możemy naliczać klientowi odsetki już po zawarciu umowy kupna domu?
13. Czy kupujący ma wpływ na umiejscowienie domu mobilnego na kempingu?
Tak, na etapie zakupu domu w dostępnych lokalizacjach oferowanych przez spółkę Paradise Village S.A.
14. Czy istnieje możliwość zmiany miejsca posadowienia domu mobilnego w trakcie trwania umowy dzierżawy i kto ponosi koszt takiego przeniesienia?
ZABEZPIECZENIE PRAWNE
16. Czy i jak gwarantowany jest zysk w wysokości do 18 800 zł rocznie?
POBYT WŁAŚCICIELSKI
17. Kiedy można skorzystać z pobytu właścicielskiego?
18. Ile wynoszą w przybliżeniu koszty sprzątania w przypadku pobytu właścicielskiego?
Koszt sprzątania to ok. 50 EUR za pobyt. Dodatkowym kosztem pobytu właścicielskiego jest opłata ryczałtowa, która wynosi od 12,5 EUR do 50 EUR w zależności od długości pobytu (opłaty licznikowe).
Od 3 sezonu właścicielskiego jest taka możliwość, po indywidualnym uzgodnieniu ze spółką.
20. Czy można przekazać prawo do pobytu właścicielskiego rodzinie lub przyjaciołom?
Tak, nie ma ograniczeń w tym zakresie.
CZYNSZ DZIERŻAWNY
21. Jak i kiedy wypłacany jest czynsz?
Czynsz roczny wypłacany jest z dołu, w dwóch równych ratach, zgodnie z paragrafem 5 umowy dzierżawy – do końca czerwca i do końca grudnia każdego roku obowiązywania umowy.
22. Czy klient wydzierżawiając dom mobilny wskazuje numer rachunku bankowego na który wypłacany jest czynsz?
Klient 2 razy w roku wystawia spółce zależnej od Paradise Village S.A. fakturę VAT lub rachunek na podstawie których wypłacany jest czynsz dzierżawny, zgodnie z paragrafem 5 umowy dzierżawy.
+48 507 692 851
+48 506 462 529
PARADISE VILLAGE SPÓŁKA AKCYJNA
AL. JANA PAWŁA II 27
00-867 WARSZAWA
KRS 0000697454
NIP 5272822598
REGON 368450028
BIURO ZARZĄDU
HUB POINT
30-526 KRAKÓW
ul. CZYŻÓWKA 14
Kapitał zakładowy: 164 965,20 zł
Kontakt
O nas
© 2023 | Paradise Village | Zainwestuj w domki kempingowe we Włoszech